måndag 4 juni 2012

V.22


Frågorna som jag har ställt var dom här: Hur gammal Kalle är och Vem Willy Wonka är och Vad som kommer att hända med Kalle. Jag fick inte veta hur gammal Kalle var. Willy  Wonka är chokladfabrikens ägare. Kalle fick komma in i chokladfabriken när han hittade en av dom 5 gyllene biljetterna. Jag tycker att Kalle har ändrats under bokens tid för i början så tyckte jag att han var så ledsen men i slutet så var han mycket gladare och det var hans familj också. Mina förväntningar innan jag började att läsa boken var om boken var lik filmen och boken var väldigt lik filmen tyckte jag. Det finns ingenting som jag kan koppla till mitt eget liv. Överraskande  och Trevlig. Min fråga till författaren är varför var det 5 barn som fick en gyllene biljett och inte fler barn. Den här boken fick mig att skratta några gånger.


//Andreas   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar