måndag 4 juni 2012


V.23

1.     Frågor jag ställde innan läsningen var: vem är Halvdan Viking. Jag fick reda på att det var huvudpersonen. Sen fick jag en liten fundering i boken, för det var en som hette Meia. Då blev jag fundersam och undrade vem det var. Jag fick svar att det var kungens dotter.
2.     Han blev inte förändrad i boken utan var snäll i hela boken
3.     Det som stämde var att Ragnar en kung i ena byn vände på hästen och kom i full fart mot den andra byn och skulle säga att Alarik den andra kungen fuskade i spelen.  Allting stämde bra med frågorna jag ställt.
4.     En händelse var att Halvdan bröt foten och det har jag också gjort. Annars var det inget annat.
5.     Spännande och rolig är dem två orden.
6.     Jag skulle vilja fråga Martin Widmark hur många böcker som kommer i den serien.
7.     Den här boken fick mig att förstå att alla människor är olika, för man tror vissa är snälla men det är dem ändå inte.


Slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar