onsdag 9 maj 2012

V.19

Jag har valt Kalle. Kalle är en liten pojke som bor med sin mamma, pappa, mormor, morfar, farmor och farfar i ett litet trähus i utkanten av stan. Kalle har brunt hår, blåa byxor och en blå tröja. Han är en väldigt fattig pojke som inte får så mycket mat men på hans födelsedag så får han en Willy Wonkas fluffiga drömkola-skum. Jag tycker att Kalle verkar väldigt snäll. Jag skulle vilja vara kompis med Kalle för att han fick ta med sig en eller två personer med till fabriken och då kanske jag skulle fått följt med. Handlingen utspelar sig hemma hos Kalle hittills i berättelsen. Handlingen är dåtid. "Han skämmer bort henne" Jag blir lite irriterad på Erika Salts pappa som skämmer bort henne. S.39
Jag undrar vad som kommer att hända när dem kommer in i chokladfabriken. Jag tror att Kalle kommer få en upplevelse som han aldrig kommer att glömma.
Jag har tre ord som jag inte förstår.

Oerhörd = Fantastisk, Mycket bra.
Chockerande = Överraska, Uppröra.
Frenetisk = Intensiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar