onsdag 9 maj 2012

V.19

Jojje är en lite och kort hårig person. Han annorlunda person som är busig och även om det inte ser ut som att han är de. Han gör inte snälla bus utan ganska galna bus.Jag tycker inte om honom så mycket han värkar ganska konstig men ändå snäll. Jag skulle inte vilja vara kompis med han för att det känns lite konstigt att ha en vän som gör en egen medicin till sin rynkiga gamla mormor. Boken utspelar sig än så länge hemma i huset och i garaget när Jojje skulle hämta målarfärg till medicinen.
"Plötsligt vrålade hand mormor Oaaahhh! och hela hon for iväg rakt upp i vädret, Svish!"S 46.
Här tänkte jag oj vad kommer hända med mormor. Kommer hon bli någon varelse eller något annat?
Nu i boken undrar jag om vad som kommer hända med henne. Jag tror att Jojjes mormor kommer bli typ en fågel eller något annat djur.
 Jag har hittat tre ord:

Lik- Det är en död kropp men i denna boken måste det betyda Segel.
Paraffin- Finns i ljus
Pudervippa- Smink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar