torsdag 26 april 2012

V.17

Huvudpersonen är Kalle Spann som bor i ett litet trähus i utkanten av stan med sin mamma, pappa, farfar Johan, farmor Johanna, morfar Georg och mormor Georgina. Kalle har brunt hår han har blå tröja och blåa byxor. Jag tycker om boken hittills för att jag har sett filmen och den tyckte jag var jätte rolig. Jag undrar vad Willy Wonka har gjort i alla dessa år inne i chokladfabriken? och jag undrar vad som kommer att hända med chokladfabriken nu när det har kommit rök ur dem stora skorstenarna. Det är författaren som berättar. Hittills i boken så tycker jag om Kalles farfar Johan för att han är väldigt rolig och lite knasig. Det som jag har läst så har inte jag hittat några liknelser. Mina citat är "De Hemliga Arbetarna" Vilka är det som jobbar åt Willy Wonka nu i den stora chokladfabriken för att han sa ju upp all personal som han hade. Sidan 28.  "WONKAS FABRIK ÖPPNAR ÄNTLIGEN FÖR ETT LYCKLIGT FÅTAL" Jag undrar varför det är bara några fåtal som kommer att komma in i chokladfabriken. Sidan 31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar