torsdag 26 april 2012

Min bok handlar om en tjej som heter Nora. Hennes föräldrar dog i en bilolycka så hon bor hos sin farbror och faster. De har precis flyttat till ett gammalt hus som de har renoverat. Nora känner sig hela tiden lite utanför i familjen fast än dom är jätte snälla mot henne. Det händer också skumma saker i huset. Hon hör att någon går från runda rummet, in i rummet bredvid noras och sedan ställer sig på tröskeln. Men hon står alltid med ryggen imot och vänder sig inte om förän hon känner att " personen" är borta. Jag tycker att boken är ganska bra såhär långt för det händer inte så mycket samtidigt som den är spännande. Jag undrar vem det är som står på tröskeln och Dags ( Noras styvbror) dröm betyder.
Den som berättar i texten är Nora själv. Jag gillar att boken är spännande men jag gillar inte att det inte händer jättemycket just nu. Jag kan inte komma ihåg att författaren har använt liknelser. " De bara försvann, mamma och pappa. Och hon lät det ske. Inga tårar och ingen gråt. Borta för alltid."s.16 Jag undrar varför hon inte grät eller inte fick gråta. Hade jag varit henne och både min mamma och pappa var döda hade jag varit jätteledsen. " Förut, innan de flyttade hit var Nora jämt sjuk." s. 21 Jag undrar varför hon jämt var sjuk och varför hon inte är det nu i det nya huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar