fredag 27 april 2012

V.17


Så här långt i boken har boken handlat om Jojje som är ensam hemma på gården och hans mamma har åkt till affären. Jojjes mormor är gammal och bor hos dom, klockan elva ska hon ha sin medicinen. Då sa mamma  "Hitta inte på något rackartyg nu Jojje." Han fick en fantastisk ide, han gör en egen medicin. Jojje blandar i alla sorters mediciner och schampo. När han blandar sin egen medicin kom han att tänka på att mormors medicin är brun, vad ska han göra så den blir brun? Jo han blandar ju såklart i brun kräm!
Boken utspelas en så länge hemma hos Jojje och han värkar vara en lite busig pojke. Jag tycker att boken har varit bra en så långt, för den innehåller lite bus och är lite rolig. Jag undrar: 
Vad mormor kommer att säga om medicinen? Vad kommer hända med henne? Vad kommer hans mamma säga? Boken är skriven i tredjeperson alltså så att författaren berättar. Jag gillar är att den är skriven i tredjeperson för att jag tycker det är mer roligare att läsa. Jag gillar också böcker som denna som är roliga och lite konstiga på samma gång för att det blir mer roligare och man vill läsa vidare. Jag har inte sett några liknelser än så länge i boken. ”Den bruna färgen kunde han nog få fram med hjälp av brun skokräm.” S.31. Då tänkte jag att det var ett bra sätt men kanske inte med brun skokräm. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar