fredag 27 april 2012

v.17


Boken handlar om Nora som precis har börjat i sexan. Hon hade fått vattenkoppor så hon hade missat två veckor i början av terminen, och när hon kommer tillbaka så är hennes bästis Sabina inte som vanligt. Hon är med tjejen Fanny och det tuffa gänget. Nora försöker vara med men hon kommer inte liksom tillbaka till Sabina, Sabina har inte pratat med henne än även fast hon vet att hon är tillbaka. Än så länge så händer det mest saker i skolan. Jag tycker faktiskt att den är bra. Jag trodde inte det från början när jag såg den och så men den blev bättre och bättre ju mer jag läste. Jag undrar varför inte Sabina vill vara med Nora längre, Och varför alla är taskiga mot Karin, Vad har hon gjort?
Det är formulerat i ’’jagform’. Jag gillar inte Fanny, hon verkar vara väldigt elak och taskig. Jag har inte sett några liknelser än så länge i boken.  Två citat ur boken: ’’ Till och med Tobbe som knappt brukar se mig kom fram och dunkade mig i ryggen.’’ Jag tror att nora blev väldigt glad för Tobbe är den ’’coola’’ killen i klassen kom fram (för Nora är inte så cool). Från sida. 38. ’’- kom, väste jag och drog henne med mig bakom några buskar. Vi tar den här vägen.’’ Varför ville inte Nora visa sig med Karin om hon tyckte att hon var snäll? Från sida 30. 

// Nora Ra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar