måndag 23 april 2012


Huvudpersonerna är oss en som heter Love och han är en av dom som är Huvudpersoner och en som heter Alva, Alva var hos Love, Loves kanin var sjuk Love vet inte var han ska göra dom ska åka till djursjukhuset. 

Alva har blont hår långt hår, Alva går i 3 hon vill ha ett djur men det går inte för hennes syster tol inte djur. Alva lång och snäll. Love har svart hår han är inte som alla andra han kommer ifrån ett annat land Love är lika lång som Alva. Love gillar kaniner han har en som heter Hoppsan. 

Som Varberg det är en skola dom är i och Loves hem.

Det finns ett  problem det är Loves kanin som är sjuk love är jätte lesen för det

Så där jag den är jo lite konstig men det går väl bra. 

Varför den heter rött hjärta blå fjäril, Och varför det handlar om två som heter Alva och Love.

Den som berättar tex är barn som det handlar dom pratar om vad dom gör och vad dom ska göra.


Jag vet inte om jag gillar non eller inte gillar det vet jag inte.


Jag vet inte om författaren har några liknelser jag har inte kommit så långt men jag tror inte det.


1. Här sitter Alva. Framför henne ligger matteboken uppslagen, men Alva har glömt bort att räkna. jag undrar varför har hon glömt det och vad gör hon för not då om hon inte räknar. sida 5. 2. Love sitter på köksgolvet med Hoppsan i famnen. Vem är Hoppsan och varför sitter han i köksgolvet. sida 12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar