måndag 23 april 2012

v.16


Nu i skolan har vi författar tema. Jag, Alva och Annie läser var sin bok av författaren Jacqueline Wilson. Denna författare har jag aldrig hörs talas om innan. Bokens titel som jag läser är ”Bästisar”. När jag kollar på bokens framsida får jag en uppfattning om att boken handlar om två bästisar beroende på titeln och att dem bor långt ifrån varandra. Bokens handling är svår att avgöra men jag tror den kan handla om hur de ska rädda vänskapen med sådant avstånd från varandra. Genre på boken är vänskap. Boken har hela arton kapitel och jag har endast fem veckor på mig att läsa ut den, det betyder att jag ska läsa lite mer än tre kapitel varje vecka. Jag tror denna bok är bra så jag tycker detta ska bli roligt. Men jag får några frågor i huvudet.  Hur har de kunnat bli bästisar om de bor långt ifrån varandra? Också förstår jag inte hur de ska kunna leka. Min tredje fråga är vad hemligheten är som det står lite om på baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar