torsdag 3 maj 2012

v. 19

Jag har valt att skriva om en i boken som heter Emelie. Emelie har solbränd hud, bruna ögon och blont hår. Emelie är en glad tjej som kan dagdrömma hela dagarna. När hon drömmer så drömmer hon om en kille som heter Elliot. Hon hade bestämt sig innan klassresan att hon skulle fråga chans på Elliot men när hon ska göra det är den en som heter Linda som hinner före att fråga. Jag tycker att hon är lite feg eftersom hon nästan aldrig pratar och bara blir sur när något går emot henne. Jag skulle inte vilja vara vän med henne för om man säger saker som man inte vill att någon annan ska veta så kanske hon skulle säga det när hon blev sur. Just nu är handlingen i en skog och på ett vandrarhem. Utspelningen är nutid.

"-Koncentrera er nu! skrek fröken. Är den någon som kan paddla?-Ja, Jag, sa Oskar utan att tänka sig för. " 

Jag undrar varför han inte tänkte sig för, om han bara ville spela cool eller om han kan paddla men då undrar jag varför det står "utan att tänka sig för."

Jag undrar varför Emelie blir sur hela tiden. Jag tror att några kommer börja bråka men jag vet inte för vad men när man läser det så känner man nästan på sig att några kommer börja bråka snart.
Jag hittar inga ord som jag har svårt för att förstå. . .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar