torsdag 24 maj 2012

Nu har jag läst ut min bok, Agnes Cecilia en sällsam historia. De frågor jag har ställt under läsningen är: Jag undrar varför hon inte vänder sig om och kollar vem som står på tröskeln, vem är Agnes Cecilia och är hon den gamla tanten som gav dockan till Nora, har den blå fågeln på framsidan har något med boken att göra, vad kommer att hända och har Agnes Cecilia några syskon. Alla de frågorna har jag fått svar på genom boken. Jag tycker inte att huvudpersonen; Nora, har förändrats så mycket ialla fall. Jag tyckte att boken var långtråkigare men mer spännande än jag hade väntat mig. Jag kan inte komma på något som jag kan koppla till mig själv i boken. Om jag skulle beskriva handlingen i boken med bara två ord skulle det vara komplicerad och mystisk. Om jag skulle skriva en fråga till författaren skulle det vara varför hon har ett så konstigt slut på boken. Jag tyckte att det var många saker man inte fick svar på innan boken tog slut. Denhär boken fick mig att fundera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar