torsdag 24 maj 2012

Läslogg




1.     Jag har valt att beskriva Sabina. Hon är 12 år och har precis börjat sexan. Hon är en snäll tjej men hon blir lite elak när hon är med Fanny. Sabina har ändrats väldigt mycket sen hon började 6:an, hon har börjat sminka sig använda andra kläder och hon gillar att visa upp sig. Sabina har det inte så bra hemma hennes mamma dricker mycket och hennes stora syster har kommit in i hennes spår + att Sabinas syster är gravid och vägrar att säga vem som är pappan. Så det är därför Sabina inte har det så bra hemma, hon tar nästan aldrig med sig kompisar hem till sig förutom Nora… innan sommarlovet i alla fall.  Jag hade nog varit kompis med henne om hon var snäll som hon är mot Nora men inte om jag hade sett henne med Fanny eller Maja, för då är hon inte så snäll och lite kaxig.
2.     Handlingen utspelar sig mest i skolan men också i parken.
3.     Handlingen utspelar sig i nutid.
4.      
5.     Jag undrar varför Nora tycker synd om Karin, men hon vill absolut inte vara med henne.
6.     Jag tror att det kommer hända något med Karin på festen för Sabina och Fanny ska hämnas för att Karin “tog” Sabinas Freestyle.
7.     1: an förråda = kallar Krängde. 2: an smågläfste = litat skall.

// Nora Ra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar