fredag 20 april 2012

V. 16
Min boks titel är Agnes Cecilia- en sällsam historia. Författaren heter Maria Gripe, och det är första gången jag läser en bok av henne så jag vet inget om henne eller om hur hon skriver. Jag tycker att det ska bli roligt att läsa denna boken för min syster har läst den och tyckte att den var bra. Genom att bara titta på framsidan tror jag att boken handlar om en tjej som går i parken och hittar någon konstig ingång eller portal till något. Framsidan berättar också att boken handlar om en tjej. Jag tror att genren är spänning och lite fantasy. Jag undrar om den blå fågeln på framsidan har något med boken att göra, vad som kommer att hända och om Agnes Cecilia har några syskon. Boken har 29 kapitel, så för att hinna läsa ut den på 5 veckor måste jag läsa ungefär 5 kapitel i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar