fredag 20 april 2012

V. 16

Det finns 32 kapitel i "Klassresan". Jag ska läsa 6,4 kapitel varje vecka, jag kommer nog att läsa cirka 2 kapitel varje dag. Boken som jag ska läsa heter KLASSRESAN. Jag tror att boken kommer handla om en klass som åker på klassresa, på baksidan står det att dom ska vara borta i 3 dagar. Jag tror att det kommer bli bråk och hemlängtan. Jag vet inte riktigt om det kommer stå i "jagform" eller någon som berättar vad som händer. Författaren heter Moni Nilsson - Brännström, Mia i biblioteket sa att nu heter Moni bara heter Moni Nilsson nu. Jag tror att det kommer vara relationer. Jag känner mig lite spänd eftersom jag vet inte riktigt om jag kommer hinna färdigt med läsningen på 5 veckor.

Jag har 3 frågor, kommer det bli ett lyckligt slut?  Är det någon mobbning i boken? blir det någon förändring i klassen efter klassresan?

1 kommentar:

  1. Bra frågor Anna! Det ska bli spännande att höra vad du tycker om boken!
    //Lisa

    SvaraRadera