söndag 13 maj 2012


Vecka 19!

Jag valde Halvdan Viking. Han är liten men rolig för han rimmar vid massa tillfällen. Halvdan Viking är som en medhjälpare och haltar för han hade brutit foten. Jag gillar Halvdan Viking för han rimmar och det är roliga rim. Jag skulle vilja vara vän med Halvdan för jag skulle skrattat och han rimmat. Dem är i västbyn och det är i kungaslottet det utspelar sig nu. Utspelningen är dåtid.
”Det höll på att bli kväll, men överallt jobbade man ändå på för fullt.” Jag undrar varför de jobbar till så sent. Varför jobbar de ända in på kvällen? 
Dem ska ha olika spel och undrar vad är det för spel? Jag tror att det kommer bli jämnt och Ragnar drakdödare kommer ta hem det med Halvdan och hans vakter.
Dem tre orden jag inte riktigt kunde var skaldat= rim plirande skrinet=låda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar