måndag 28 maj 2012

V.22

1. Jag ställde en fråga om vem Jojje skulle göra medicin till? Jag fick svar på att Jojje gjorde medicin till mormodern. Jag ställde också en fråga om boken var skriven i första person, andra person  eller tredje person och svaret blev tredje person som jag hade också skrivit i för det blir mer spännande. Det nämndes  personer i boken och det var Jojje som var huvudpersonen.

2. I början värkande Jojje ganska snäll men när hans mamma åkte till stan blev han inte snäll alls.

3. Mina förväntningar på boken var ganska höga och att den skulle inte vara för lång och boken skulle bli           mer spännande. Allt detta hade boken och den var fantastisk.

4. Boken hade inte något som har kopplats till mig.

5. Om jag skulle välja två ord som boken handlar om skulle det vara, Spännande och LÄS! det är en bra beskrivning hur boken är. Den är väldigt spännande och inga dö stunder. Läs! Läs!

6. Om jag skulle skicka ett meddelande skulle jag säga att Roald att ha skulle ha skrivit mer av denna typen av bok. För det är mycket mer roligare att läsa.

7. Den här boken fick mig att tycka att det är roligare att läsa sånna böcker man gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar