tisdag 1 maj 2012

v. 17


David och Jocke samlar ihop pengar för att köpa två snowboards till varandra. De börjar åka på Koängsbacken så fort det kommer lite snö. Det går inte så bra. Nästa dag träffar de Noa som åker snowboard. Han undrar om de vill åka med honom och det vill de. De går hem till Noa som visar bilder på när han och hans kusin åker snowboard. Han berättar också att hans pappa är metrolog.

Jag tycker att boken är rätt så bra för att den är rolig.
Jag undrar om de kommer bli bra på snowboard och kommer de tycka att det är roligt när de har åkt i några veckor.
Jocke och David är de som berättar texten tror jag.
Det finns ingen som är  min favorit men Noa är schysst för att han hjälper David och
Jocke.
”David och Jocke hade inte tänkt på det tidigare.” s. 9
Jag känner igen mig i det för att jag är glömsk.
”Men nu tänkte de på det hela tiden. ” s. 9
Om man har fått en låt på hjärnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar