fredag 20 april 2012

vecka 16
Jag har 13 kapitel i boken, och kommer behöva läsa 2,5 kapitel i veckan för att läsa ut hela boken. Boken heter Hövdingens bägare och är den första delen i serien. Jag tror den handlar om en vikingar och att det är en liten kille som gör olika äventyr. Det känns som det handlar om vikingarna för att den heter hövdingens bägare och det är vikingar på framsidan. Författaren heter Martin Widmark och han är väldigt känd för han har skrivit Lasse-Majas detektivbyrå som många personer gillar. Genre är historia för det handlar om vikingar och fantasy. Jag känner på mig att boken verkar vara spännande och vill veta vad den handlar om. Jag undrar om vikingen med två hästar kommer jaga människor.
Kommer huvudpersonen skada sig? Kommer boken vara rolig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar