fredag 20 april 2012

V 16

I "Skuggan över stenbänken" är det 30 kapitel, så för att kunna läsa ut den på 5 veckor behöver jag läsa 6 kapitel i veckan. "Skuggan över stenbänken"s framsida berättar för mig att det är förr i tiden, kanske tidigt 1900-tal. Bokens författare är Maria Gripe, hon är född 1923 i Vaxholm. Genren tror jag att det är historia, med tanke på kläderna personerna på framsidan har på sig.
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig inför läsningen, jag är inte riktigt entusiastisk, men jag känner mig inte heller motsträvig, det är en väldigt neutral känsla jag har. Jag är väldigt kräsen, och det är få böcker som passar min smak, men jag är också lite nyfiken på boken, därför är känslan jag har väldigt neutral. Vem är Svea, hushållerskan? Varför tycker hon att Carolin så obegriplig? Vem är Carolin, kan hon vara huvudpersonen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar